Pages

Followers

Pengunjung yang dihormati,sila ambil masa 3 saat untuk klik iklan yang admin pasang sebagai tanda TERIMA KASIH anda.

Dear visitor, please take time 3 seconds to click on the ads that admin install as a sign THANK YOU.

Translate

Wednesday, February 22, 2012

Solekan ala photoshop

SETIAP wanita mendambakan solekan wajah yang sempurna dan kemas untuk tampil lebih yakin di khalayak ramai. Bagi mendapatkannya tidak sukar asalkan bijak memilih rangkaian item solekan yang baik sejak mula lagi.
Dipercayai, bermula daripada pemilihan produk berkualiti seperti bedak asas, penyamar noda atau pembayang mata, wanita mampu mengecapi kepuasan definisi kecantikan ini. 
Tampil mahu membantu wanita memiliki kecantikan hasil solekan sempurna lagi kemas, pengeluar barangan penjagaan diri dan kosmetik antarabangsa, L’Oreal Paris, memperkenalkan produk terbarunya, L’Oreal Paris Base Magique, krim asas kepada kesempurnaan solekan.

Ia seakan-akan salap yang mempunyai tekstur seperti kain baldu tetapi mudah disapu pada permukaan kulit wajah sebelum pemakaian bedak asas mahupun bedak padat.

Produk ini juga dikatakan dapat membuatkan pemakainya berasa ‘senang’ kerana dapat menyempurnakan solekan dan hasilnya, kulit wajah menjadi lembut dan licin apabila disentuh.

Sapuan Base Magique yang berwarna merah jambu muda ini membantu untuk mengurangkan kesan garis halus dan pori-pori agar sapuan bedak asas dan bedak padat lebih halus serta rata sambil bertindak meresap lebihan minyak di kulit.

Bahan solekan seperti ini yang dikenali juga sebagai alat solek primer banyak digunakan jurusolek profesional yang mana mereka amat mementingkan kekemasan pada lapisan asas kulit wajah sebelum pemakaian bedak asas dan bedak padat.

Ia bertujuan mendapatkan ton kulit yang sekata pada wajah agar memudahkan proses solekan seterusnya dapat melahirkan wajah yang kelihatan lebih licin serta bersinar.

Selain itu, sapuan produk primer ini juga membolehkan solekan mampu bertahan dalam jangka waktu yang lama.

Perkara paling menarik mengenainya apabila pemakai akan memiliki wajah lebih licin, lembut dan sempurna, seakan-akan sudah melalui teknik photoshop.

Bagaimana semua ini dilakukan? Ia diperoleh melalui dua langkah mudah.

Pertama, gosokkan Base Magique di antara jari-jemari supaya memudahkan ia diratakan pada wajah.

Kemudian, sapukan ia pada bahagian wajah yang kurang terkena cahaya matahari seperti kawasan bawah mata dan dahi, dagu serta tepi hidung yang agak kasar.

Pastikan anda memberi tumpuan sapuan yang lebih pada garis halus dan liang pori wajah untuk mendapat hasil terbaik.

Langkah kedua, ratakan sapuan Base Magique itu ke seluruh wajah. Ia boleh digunakan sebelum atau selepas sapuan bedak asas dan bedak padat.

Selain itu, ia juga boleh dioles pada bibir agar mengekalkan kelembapan dan memastikan gincu kekal lama.

Dengan formula inovatif Base Magique yang mengandungi ramuan eksklusif seperti minyak silikon, polimer konsentrasi tinggi, serbuk lembut dan tekstur kemerahan untuk kesempurnaan kulit, produk ini bakal memulihkan kulit wajah secara perlahan-lahan.

Minyak silikon contohnya, memudahkan peluncuran sapuan dan tidak berminyak bagi memastikan ia licin dan sekata.

Polimer terbabit pula memberikan kesan kabur yang agak kuat untuk kemasan lebih berseri dan bersinar.

Sementara itu, serbuk lembut bertindak melembutkan kulit dari setiap sudut wajah manakala tekstur kemerahan dapat membantu mengembalikan ton kulit supaya lebih jelas dan sekata.

Semua formula Base Magique menjalani ujian dermatologi dan sesuai untuk semua jenis kulit.

Ia boleh didapati pada harga RM45.90 di semua peruncit dan farmasi utama.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger