Pages

Followers

Pengunjung yang dihormati,sila ambil masa 3 saat untuk klik iklan yang admin pasang sebagai tanda TERIMA KASIH anda.

Dear visitor, please take time 3 seconds to click on the ads that admin install as a sign THANK YOU.

Translate

Tuesday, July 10, 2012

garam nyah toksin



Nur Ain Zainal (kiri) menerangkan mengenai rawatan yang disediakan di Red Kebaya Spa.

Rutin harian yang melibatkan banyak aktiviti luar menyebabkan badan sentiasa terdedah kepada pencemaran.

Lantaran itu, ia mendorong berlaku pertambahan ion negatif dalam tubuh menyebabkan sistem badan menjadi lemah dan memerlukan sesuatu yang boleh meneutralkan kembali sistem tersebut.

Menyedari kepentingan penjagaan kesihatan agar badan kekal sihat dan bertenaga, Red Kebaya Spa menawarkan rawatan terapi Thalasso untuk kecantikan dalaman dan luaran wanita.

Pengurusnya, Nur Ain Zainal, 32, berkata, terapi Thalasso menggunakan garam Bukit Kristal sebagai bahan utamanya.

"Terapi ini menggunakan garam yang diamalkan oleh masyarakat zaman Yunani dulu. Thalasso itu sendiri membawa maksud laut dan mempunyai banyak kebaikan kepada badan.

"Terapi ini baik untuk membuang toksin dan mengharmonikan ion positif dan ion negatif di seluruh badan. Ia juga membantu melancarkan peredaran darah dan memberi ketenangan kepada fikiran," katanya.

Tambah Nur Ain lagi, pelanggan yang selalu melakukan terapi ini dapat menambahkan keyakinan diri dan sentiasa bersemangat untuk melakukan kerja seharian mereka.

Selain melembut dan merawat masalah kulit ia juga mengurangkan masalah selesema yang dihadap akibat kelemahan sistem imunisasi dalam badan.

"Rawatan terapi menggunakan garam ini merangkumi urutan pada seluruh badan yang berharga RM189.
"Seluruh kaki akan direndam dengan air garam untuk tempoh 30 minit. Kemudian diikuti proses melulur seluruh badan menggunakan garam yang telah dikisar halus.

"Kemudian, pelanggan akan mandi di dalam jakuzi menggunakan campuran air garam. Selepas itu baru diikuti dengan proses urutan," katanya.

Menurut Nur Ain, selain mendapatkan rawatan terapi di sini, pelanggan juga boleh mandi menggunakan air rendaman garam bukit kristal ketika berada di rumah.

"Mereka hanya perlu bancuhkan garam bersama air biasa dan rendamkan kaki selama 30 minit ataupun campurkan air bancuhan untuk dimandi bersama-sama," katanya.

Tambahnya lagi, kelainan dekorasi di sini menggunakan konsep moden dan tradisional.
"Terdapat lima bilik rawatan khas disediakan iaitu tiga bilik untuk rawatan muka dan dua bilik untuk rawatan badan dengan satu bilik khas berserta jakuzi," katanya.

Katanya, selain kepuasan pelanggan yang menjadi keutamaan, kami amat mementingkan perkhidmatan rawatan yang diberikan kepada mereka.

"Mereka yang yang berkunjung ke sini diibaratkan seperti menyerahkan sepenuh diri mereka untuk di rawat dan dibelai sepanjang sesi rawatan dijalankan.

"Urutan dan sentuhan yang penuh kasih sayang penting ketika memberi rawatan supaya mereka berasa selesa dan tenang," katanya.

Tambahnya, terdapat juga rawatan lain di tawarkan iaitu, rawatan muka dan pelangsingan badan.
"Kami juga bekerjasama dengan Marissa Aesthetics& Wellness Centre untuk program pelangsingan Marissa Scientific," katanya.

Tambahnya, lokasi di Bukit Antarabangsa, Ulu Klang, Selangor, yang agak eksklusif ini memberikan ketenangan kepada pengunjung.

"Kebiasaannya mereka yang datang ke spa ini kerana inginkan ketenangan dan jauh daripada kebisingan dan kesibukan kota.

"Lokasi ini juga memudahkan pelanggan yang datang dari semua arah selain terdapat tempat letak kereta percuma," katanya.

Red Kebaya Spa boleh dihubungi di 016-3350352.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger